Lærte denne teknikken av Lorraine Torrence om bord på Quiltecruise i Karibia i 2004. Teknikken går ut på å sy buede former ved hjelp av selvlagde «skråbånd» (såkalte «Bias tape»). Lagde en skisse først.
Jeg har forøvrig ikke sett denne teknikken brukt i Norge…..?
Stilt ut på Dyrsku’n i Telemark i 2006 for kr. 5000